Μαθησιακές Δυσκολίές - Σχολική Ψυχολογία

Μαθησιακές Δυσκολίές -                    Σχολική Ψυχολογία

Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας

         

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας

 Οι δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας εντάσσονται σε τρεις κατηγορίες:

  • δραστηριότητες σχετικές με το πέταγμα και το πιάσιμο αντικειμένων
  • δραστηριότητες συντονισμού ματιού – χεριού και
  • δραστηριότητες στον πίνακα.

    Δραστηριότητες σχετικές με το πέταγμα και το πιάσιμο αντικειμένων

   Πέταγμα: Μπαλόνια, μπάλες από νήμα, λαστιχένιες μπάλες ποικίλων μεγεθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πέταγμα σε στόχους, στο δάσκαλο, ή από τον ένα μαθητή στον άλλο.
  Πιάσιμο: Το πιάσιμο αντικειμένων είναι πιο δύσκολη δραστηριότητα από το πέταγμα. Οι μαθητές μπορούν να ασκηθούν πιάνοντας τα παραπάνω αντικείμενα όταν τους τα πετούν συμμαθητές τους ή ο δάσκαλος.
   Παιχνίδια με μπάλες: Διάφοροι τύποι παιχνιδιών με μπάλα βοηθούν στην ανάπτυξη του συντονισμού των κινήσεων, όπως για παράδειγμα παιχνίδια με μπάλα του βόλεϊ ή παιχνίδια κύλισης της μπάλας, αναπήδησης της μπάλας στο έδαφος και πετάγματος της μπάλας στον τοίχο.
 Παιχνίδια με κυλινδρικούς σωλήνες: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν κυλινδρικοί σωλήνες για παιχνίδια κύλισης και πιασίματος.
  Μπάλες από κουρέλια: Εάν οι μαθητές βρίσκουν ότι το πέταγμα και το πιάσιμο μιας λαστιχένιας μπάλας είναι δύσκολο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια μπάλα από κουρέλια. Οι μπάλες κουρελιών φτιάχνονται με την κάλυψη κουρελιών ή άχρηστων νάιλον με ύφασμα.

  Δραστηριότητες οπτικοκινητικού συντονισμού

  Ξεπατίκωμα: Οι μαθητές αντιγράφουν ή ξεπατικώνουν γραμμές, εικόνες, σχέδια, γράμματα ή αριθμούς σε διαφανές χαρτί, πλαστικό ή με τη χρήση στενσιλ. Η χρήση βελών κατεύθυνσης, χρωματικών κωδίκων και αριθμών βοηθά τους μαθητές στην αντιγραφή.
   Έλεγχος της στάθμης του νερού: Οι μαθητές μεταφέρουν με κανάτα και χύνουν νερό σε ογκομετρικά δοχεία. 
   *Οι μικρές ποσότητες υγρών και οι πιο μικρές υποδιαιρέσεις κάνουν το συγκεκριμένο έργο δυσκολότερο. 
  *Ο χρωματισμός του νερού κάνει τη δραστηριότητα πιο ενδιαφέρουσα.
   Κόψιμο με το ψαλίδι: Οι μαθητές κόβουν με ψαλίδι και ασχολούνται με δραστηριότητες ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες τους.
   *Μία εύκολη δραστηριότητα είναι να κόψουν κατά μήκος ευθειών γραμμών που έχουν χαραχτεί στην άκρη του χαρτιού.
    *Πιο δύσκολη δραστηριότητα είναι το κόψιμο κατά μήκος ευθειών γραμμών εγκάρσια στο κέντρο του χαρτιού.
     *Ένα κομμάτι χαρτόνι, προσαρμοσμένο στο χαρτί βοηθά ως οδηγός του ψαλιδιού.
  Κόψιμο γεωμετρικών σχημάτων: τριγώνων, τετραγώνων, παραλληλογράμμων. Ο δάσκαλος χρησιμοποιώντας διαφορετικά χρώματα κατά την κατασκευή των γραμμών (πλευρών) βοηθά στην αλλαγή της κατεύθυνσης κατά το κόψιμο.
  *Οι μαθητές στη συνέχεια κόβουν καμπύλες γραμμές και κύκλους, μετά εικόνες και τελικά πρότυπα που δημιουργούνται με τελείες και μη έντονες γραμμές.
   Διακόσμηση με νήματα ή κορδόνια: Για τη δραστηριότητα αυτή είτε γίνονται τρύπες σ ένα κομμάτι χαρτόνι είτε χρησιμοποιείται μία σανίδα με τρύπες. Ο δάσκαλος φτιάχνει στον πίνακα ένα σχέδιο ή μία εικόνα και οι μαθητές αναπαράγουν το μοντέλο με ύφανση ή ράψιμο μέσω των οπών με κορδόνι, νήμα ή σπάγκο.
   Δραστηριότητες με χαρτί και στενσιλ: Έγχρωμα βιβλία, βιβλία με διάστικτες γραμμές, βιβλία για το νηπιαγωγείο εμπεριέχουν καλές δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και του συντονισμού ματιού – χεριού.
    Σύνδεση καρφιτσών: Οι καρφίτσες μπορούν να συνδεθούν σε ευθεία γραμμή ή σε διάφορα σχήματα. Ο μαθητής μπορεί να χρονομετρηθεί σ αυτή τη δραστηριότητα, μετρώντας τον αριθμό των καρφιτσών που συνδέθηκαν σε προκαθορισμένο χρόνο.
   Αντιγραφή σχεδίων: Ο μαθητής παρατηρεί γεωμετρικά σχέδια και τα αντιγράφει στο χαρτί.

     Δραστηριότητες στον πίνακα

*Οι δραστηριότητες στον πίνακα είναι χρήσιμες πριν την εργασία με μολύβι και χαρτί.
    *Η εργασία στον πίνακα βοηθά γίνεται περισσότερο με τη συμμετοχή και τη βοήθεια των μεγάλων μυών του ώμου και του αγκώνα και λιγότερο με τη σφικτή – περιορισμένη κίνηση των δαχτύλων την οποία οι μαθητές αναπτύσσουν κυρίως με τις δραστηριότητες με μολύβι και χαρτί.
   Σύνδεση σημείων: Ο μαθητής ενώνει με γραμμές σημεία στον πίνακα. Τα σημεία μπορεί να γίνουν σε  διάφορες θέσεις στον πίνακα και σε διαφορετικούς αριθμούς. Ο μαθητής κάθε φορά πρέπει να τα ενώσει με γραμμές.
   Χάραξη κύκλων: Οι μαθητές ασκούνται στη χάραξη μεγάλων κύκλων στον πίνακα και με τα δύο χέρια είτε σε δεξιόστροφη είτε σε αριστερόστροφη φορά.
   Χάραξη γεωμετρικών σχημάτων: Οι μαθητές ασχολούνται με δραστηριότητες όμοιες με αυτές των κύκλων. Στην περίπτωση αυτή χαράσσουν γραμμές οριζόντιες, κάθετες και διαγώνιες, τρίγωνα, τετράγωνα, παραλληλόγραμμα και ρόμβους. Αρχικά οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν πρότυπα για την κατασκευή των σχημάτων και στη συνέχεια μπορούν να αντιγράφονται από υποδείγματα.
   Γραφή γραμμάτων και αριθμών: Οι μαθητές ασκούνται στη γραφή γραμμάτων και αριθμών στον πίνακα.

Πηγή :http://slideplayer.gr/slide/2794597/   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου