Μαθησιακές Δυσκολίές - Σχολική Ψυχολογία

Μαθησιακές Δυσκολίές -                    Σχολική Ψυχολογία

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της ακουστικής μνήμης

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της ακουστικής μνήμης


  • Κάνε το. Βάζουμε πέντε ή έξι αντικείμενα μπροστά στο παιδί και του δίνουμε μια σειρά από οδηγίες για να τις ακολουθήσει. Π.χ. Βάλε το πράσινο παιχνίδι στα πόδια του Γιάννη, βάλε το κίτρινο λουλούδι κάτω από την καρέκλα του Κώστα και βάλε την πορτοκαλί μπάλα στο θρανίο του Δημήτρη. Ο κατάλογος με τις οδηγίες μπορεί να αυξηθεί καθώς ο μαθητής βελτιώνεται στην ακουστική μνήμη.

  • Ακολουθώντας οδηγίες. Δίνουμε στο παιδί αρκετά απλά έργα για εκτέλεση. Π.χ. «Να σχεδιάσουν ένα κόκκινο τετράγωνο στο χαρτί τους, να βάλουν ένα μικρό πράσινο κύκλο κάτω από το τετράγωνο και να τραβήξουν μια μαύρη γραμμή από το κέντρο του κύκλου προς την κάτω δεξιά γωνία του τετραγώνου». Τέτοιες δραστηριότητες μπορεί να εγγραφούν και να χρησιμοποιηθούν με τη βοήθεια ακουστικών.

  • Κατάλογοι αριθμών ή λέξεων. Βοηθάμε τους μαθητές να συγκρατήσουν στη μνήμη τους μία λίστα από αριθμούς ή λέξεις και τους ζητάμε να τις επαναλάβουν. Βαθμιαία προσθέτουμε κι άλλες καθώς ο μαθητής εκτελεί τη δραστηριότητα. Αρχικά, μία οπτική ενίσχυση σε μορφή εικονικής αναπαράστασης μπορεί να είναι χρήσιμη.

  • Παιδικά τραγούδια. Η εκμάθηση παιδικών τραγουδιών, ποιημάτων βοηθούν στη βελτίωση της ακουστικής μνήμης.

  • Σειρές αριθμών. Ο δάσκαλος λέει μία σειρά αριθμών και κάνει ερωτήσεις, όπως: Γράψε το μεγαλύτερο, το μικρότερο, τον αριθμό που είναι πιο κοντά στο 5, τον τελευταίο ή τον πιο κοντινό στην ηλικία του.

  • Τηλεοπτικά προγράμματα. Προτείνουμε στους μαθητές να παρακολουθήσουν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα ή τους ρωτάμε εάν ήδη παρακολουθούν κάποιο και τους ρωτάμε για ορισμένα γεγονότα.

  • Επανάληψη προτάσεων. Προφέρουμε μεγαλοφώνως μια πρόταση και ζητάμε από το παιδί να την επαναλάβει. Αρχίζουμε με μικρές απλές προτάσεις. Στη συνέχεια προσθέτουμε σύνθετες προτάσεις και περίπλοκους όρους.

  • Σειρές γραμμάτων και αριθμών. Προφέρουμε αρκετά γράμματα σε αλφαβητική σειρά, παραλείποντας κάποιο. Ζητούμε στη συνέχεια από το παιδί να συμπληρώσει τα γράμματα ή τους αριθμούς που έχουν παραληφθεί. Π.χ. [3,4 (διακοπή παύση ή ελαφρό χτύπημα) 6, 7].

  • Σειροθέτηση γεγονότων. Διαβάζουμε ένα επιλεγμένο κομμάτι όπου αναφέρονται σύντομες σειρές γεγονότων. Στη συνέχεια ζητάμε από το παιδί να ξαναπεί την ιστορία, αναφέροντας τα γεγονότα στη σωστή τους σειρά.

Πηγή :http://slideplayer.gr/slide/2794597/   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου